УЏБЕНИЧКО ПИТАЊЕ У ПРОСВЕТНОЈ ПОЛИТИЦИ КРАЉЕВИНЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ (1929-1941)

Autori

  • Драгица Кољанин Универзитет у Новом Саду Филозофски факултет Одсек за историју

DOI:

https://doi.org/10.19090/i.2014.25.331-344

Ključne reči:

Краљевина Југославија, Друштво народа, просветна политика, школски систем, унификација уџбеника, закон о уџбеницима

Apstrakt

На    основу    архивских    истраживања,    објављених    историјских извора, периодике и релевантне литературе у раду је изанализирано једно од кључних питања спровођења културне политике у Краљевини Југославији: питање издавања јединствених уџбеника. Праћени су и напори Друштва народа да се установи посебна научна дисциплина која ће се бавити проучавањем, упоређивањем и ревизијом уџбеника. После проглашења диктатуре краља Александра 1929. у оквиру унификације економског и културног простора настојало се на државном издању јединствених уџбеника за целу земљу, како је то било дефинисано Законом о уџбеницима за народне, грађанске, учитељске и средње школе 27. септембра 1929. То је изазивало расправе у широј јавности, а посебно у стручној, поготово у вези са расписивањем конкурса за израду уџбеника у јануару и фебруару 1935. Покушаји да се уџбеници унифицирају су остали без успеха и ова политика је практично напуштена 1939. године.

Downloads

Download data is not yet available.

Objavljeno

01. 06. 2016.

Kako citirati

Кољанин, Д. (2016). УЏБЕНИЧКО ПИТАЊЕ У ПРОСВЕТНОЈ ПОЛИТИЦИ КРАЉЕВИНЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ (1929-1941). ISTRAŽIVANJA, časopis Za Istoriju, (25), 331–344. https://doi.org/10.19090/i.2014.25.331-344

Broj časopisa

Sekcija

Članci

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.